hej

Förra veckan var det jobb så det stod härliga till, denna veckan är det betydligt lugnare. Med en lugnare vecka betyder mer tid för blogg och annat :)

En kort resumé av helgen (utan bilder eftersom jag är en klant som aldrig laddar kameran)


Fredag:
Tanken var att jag, Emma och Sofia skulle till Taste och mysa med lite drinkar men planerna ändrades då de ville åka till Åhus och sitta på stranden framför en brasa. Så de gjorde det, och jag fick vara med killarna på förfest hemma hos Hence. Jag+15 killar, så borde ju inte klaga ;) När de sedan skulle gå ut gick jag och Simon hem och nannade istället ♥

Lördag: Började dagen med att Simon släpade med mig ut på stan (som om jag hade något emot det) vi mötte uppe Mange och kollade på UF-mässan som han var något av en domare för. Jag köpte mig två handgjorda hårband där och är lite sugen på att beställa ett armband. Unikt och fint. Sen anslöt Hannes och vi lunchade på Nostalgia, kollade lite på handelsföreningens modevisning på lillatorg och gick hem till Simon och kollade på film. Dit kom även Sofia, Hence, Gustav och Werner en stund.
När klockan sedan blev kväll åkte vi till krogen och åt innan vi åkte hem till mig och kollade på film med mamma. The Box med Cameron Diaz. Märklig film. Sen blev det lite Bert fjärt innan vi somnade.

Söndag: Vaknade sent och dukade fram en något liknande brunch med frallor, pålägg, frukt och smoothies framför TV:n. Sen ringde Hence och det blev en snabb dusch och sedan iväg till Åsum för att åka gocart. Fast jag hoppade. Nöjde mig med att sitta i solen och kolla på killarna när de fräste rundor. Efteråt körde vi och åt glass och sen blev det grillat hemma hos Simon och mys tills hans åkte tillbaka till lumpen. Träffade då Sofia och åkte till krogen så att jag kunde jobba samtidigt som vi bokade biljetter till London. 14-19 Maj , kommer bli sketabra! :)

Jag kan ju ta gårdagen också när jag ändå är igång,

Måndag: Vaknar av strålande solsken och går ner till krogen för frukost och sen hem igen. Försöker förtvivlat hitta någon som vill ut i det vackra vädret men Emma pluggar teori och Sofia jobbar. Får bli en dag med Gossip Girl och godis. Är helt slut och somnar o vaknar inte förrän halv fem på eftermiddagen. Börjar laga mat till familjen. Grillspett, potatis i ugn och tsaziki. Sen kommer Sofia och hämtar mig och vi åker inlines in till stan från Balsby. Där hämtar Hence oss och vi åker ut till krogen och ser på film. En jätte sorglig kärleksfilm. Jag och Honken vägrar se en sådan nästa gång. Får dålig magkänsla. Speciellt när jag själv ska vara utan pojkvän en evig tid snart.. 
Efter filmen skjutsar Hence hem mig. Hinner inte mycket mer än att sätta på en film och lägga mig innan jag får ett sms: "Satan smällde på en stackars grävling i 90km/h. Vrf är dt alltid djur vid mig!" - haha. stackarn är en djurmagnet och med alla de djuren som alltid hoppar framför hans bil var det nästan på tiden att han körde över något. Tur att han och bilen inte tog några större skador. Grävlingar är rätt hårda djur har jag hört ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0