man kan må dåligt av träning

Idag tränade jag på gymmet tills jag mådde illa. typ. Började med 10 minuter på stepmaskinen (ohh, det kändes segt..ville bara hem och sova vill jag lova) gaskade upp mig med att gå på löpbandet i en kvart (zzzzzz...) började jogga i högre tempo en 20 minuter, höjde så att jag fick springa i en kvart..sen gick jag fem tio minuter igen och så va det timmen avklarad. Fortsatte med lite styrka och sen streching, också hade jag varit nära två timmar och tränat. Duschade och bastade i lugnt tempo efter detta, tänkte solat också men plånkan hade för lite växel så jag satt och väntade på mamma i en halvtimme istället. Träffade b la Jessica då, trevligt att stöta på henne, inte var dag man pratar längre. Men när mamma sedan kom var jag helt nere. Trött i kroppen och orkade inte ens prata.. Direkt när jag kom hem öppnade jag en risifrutti - eller malta eller vad den hette - äcklig var den i alla fall! Men efter den och en riskaka kändes det bättre. Händer det er att ni håller på att svimma om ni tränar hårt och inte äter något efteråt? Det förstör hela kvällen! Jag orkar inte göra något ikväll för detta, illamåendet sitter lixom i magen och väntar.. så nu blir det varken någon Adam eller handbollstittande hos Angelica. Surt. Något annat som också är jobbigt med detta är att jag inte är sugen på mat så jag ska äta mackor till kvällsmat ikväll. Puh, det vart skönt att skriva av sig lite av mina hemska upplevelser ikväll.. haha..





Kommentarer
Postat av: kajsa

Ja det händer mig ofta! Eller inte att jag tränar för hårt kanske men att aööt blodsocker bara rinner ur kroppen. Ett tips är att efter träningen hälla i sig en gainomax! Funkar skitbra och man blir lite mätt så man slipper panikstressa hem till kvällsmat - sen när man ska äta är man såklart hungrig! Som sagt gainomax är ju ingen ersättning för maten. De är dyra på friskis men hyfsat billiga på maxi typ, så köp där och ta med till träningen nästa gång du ska köra så hårt :) Jag lovar att det hjälper! Ps. choklad är godast!

2009-01-22 @ 22:44:41
Postat av: kajsa (igen)

Sv: klart nästa gång ska du med! O källaren är alltid öppen för mina vänner :)

2009-01-22 @ 22:46:38
URL: http://malmbergholst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0