Andra Advent

Helgen börjades med middag hemma hos Simons mamma där vi smått firade Simons födelsedag. För första gången i mitt liv fick jag prova på fondue, vilket verkligen fölll mig i smaken. Supermysigt! Knappt jag ville lämna Egna Hem för förfest i Tollarp men vid halv tio-tiden hämtade Kajsa upp mig och vi åkte till Calle. Där var festen redan i gång och tiden gick snabbt innan taxin kom och vi begav oss in mot stan. Kvällen var väl sådär på Class, jag och Sara försökte göra det bästa av situationen och det blev en rätt sen kväll om avslutades på Pastavagnen.

Lördagen tog jag ut en lite längre sovmorgon än planerat innan jag åkte iväg till jobbet. Jag vet inte varför men det är alltid lika svårt att ta sig upp ur sängen när man sovit med någon. När jag vaknade låg Simon och sussade så sött, helt ostörd av mitt alarm. Taskig som jag är tvingade jag upp honom (om inte jag ska få sova mer, ska inte han det heller, även om jag är rätt säker på att han gick och la sig igen efter att jag åkt)
Efter jobbet hann jag inte mer än hem innan min älskling ringde och var på väg hit, sen hade jag tio minuter på mig att duscha innan Werner och Gussi låg på tutan utanför mitt hus. Vi åkte då till Werner och drack glögg, kollade på TV också bjöd han på pasta med pesto. Jag sov en liten stund och senare när de skulle på fest hos Werners syster gick jag och Simon hem till honom. Tanken var att vi skulle gått på bio eller hittat på något på kvällen men vi var för lata och tog den enkla vägen till Hemmakväll för godis och film. På vägen därifrån gick vi inom Hence där killarna skulle ha Halo-kväll. Det slutade med att jag fick vara med och spela. Det gick väl sådär. Dödad 35 gånger och dödade ingen.. haha. Fast killarna tyckte jag var duktig för att vara första gången så jag får leva på det! När vi kommit i från Hence efter det att jag och han bokstavligen talat fick dra tvspelskontrollen från Simons händer begav vi oss hem för att kolla på film. Vi såg L.A gigolo, vilken var bra fast med ett oväntat slut som jag såg i morse eftersom jag självklart somnade innan filmen var slut igår. 

Nu ska jag strax göra vid mig lite innan det blir julbord på krogen och senare ikväll ska jag träffa Johanna!

Hej så länge! ♥

Bild tagen från i Torsdags , precis hemkommen från frisören. Ingen mer utväxt :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hade varit kul om du visade vad du tycker man kan ha på nyår:)

2009-12-07 @ 17:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0