Idag känns det jobbigt

Igår tog jag, Johanna, Emma, Amy och Angelica G en tripp till Malmö för att testa på en storstads nattliv. Vi började kvällen med att bli totallurade på 150 kr extra på taxituren men det blev bättre.. Förfestade vid Turning Torso i en jätte fin lägenhet som ägdes av en kille som tydligen var någon slags "klubb-människa" som kunde fixa in oss på vilka uteställen som helst i Malmö. Förfesten var riktigt trevlig, kul med nytt folk och roliga människor. Vid tolv-tiden tog vi taxi ner till ett ställe bredvid stationen, dansade, Johanna raggade folk till Åhus nästa helg och sen stack vi ut på stan för att försöka hitta till vår buss.. Vi pratade med allt möjligt folk för att ta oss dit schyssta killar, turister, x antal poliser, utlänningar, taxibilar... till slut hittade vi, jag och Amy kom ditspringandes 4 minuter innan bussen skulle gå. Väl i Kristianstad käkade jag, Johanna & Angelica på pastakungen sen åkte vi hem. På vägen hem berättade mamma en riktigt läskig sak, vi har haft inbrott hemma. Igår kväll när mamma och pappa jobbade hade inbrottslarmet gått och någon hade brytit sig in i deras sovrum och tagit smycken och pengar i mammas nattduksbord bland annat hennes vigselring.. sen blev de antagligen rädda och stack när larmet gick när de skulle gå vidare i huset. Sjukt läskigt att sova hemma nu, tänk så hade jag varit ensam hemma, HJÄLP! Tur att jag ska flytta in till Emma en vecka på måndag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0